'Som nyuddannet pædagog stod jeg med et væld af tanker og teorier, men jeg manglede en måde at få den teoretiske viden ud i hænderne. Her er bogen et rigtig godt redskab. (…) Sproget i bogen er levende med hjælp fra illustrationer og citater. Der påvises muligheder og handlemuligheder af alle aspekter af projektforløbet, men mest af alt inspirerer bogen til at gå i gang med nogle projekter. For mig vil denne bog blive en del af min rygsæk med pædagogisk værktøjer.'

- Rannvá Madsdóttir, nyuddannet pædagog

'Sikke en flot bog. Klart, tydeligt og grundigt uden at virke som en opskrift - flot! Mit personale her guffer det i sig, som var det slik.'

- Lisbeth Bjerg, leder af integreret daginstitution i Aalborg

Boka handler om de mulighetene prosjektarbeidet kan tilføre det pedagogiske arbeidet. Prosjektarbeid i barnehagen beskriver hvordan barn kan gå på oppdagelsesreise i et tema gjennom undersøkelser, skapende arbeid, samtaler og eksperimenter. I barnehagene i Reggio Emilia i Nord-Italia blir prosjektarbeidsformen benyttet som en metode for at barn skal kunne fordype seg i noe som opptar dem. Metoden blir ansett å være den som best stimulerer barns læring og utvikling, og prosjektformen bygger på et bestemt menneske- og læringssyn. Ethvert prosjekt drives framover av den spesifikke barnegruppens fascinasjoner, spørsmål og interesser innenfor temaet. Andres arbeid kan ikke kopieres, men kan være til inspirasjon. Målet er at barna, gjennom fordypning, skal få dypere kunnskap om og innsikt i noe som engasjerer dem. Målgruppen for boka er barnehagelærerstudenter og barnehagelærere.]]>
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788202510619
Publisert
2016-05-23
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Cappelen Damm Akademisk
Vekt
359 gr
Høyde
225 mm
Bredde
212 mm
Dybde
8 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
130
Orginaltittel
Projektarbejde med børn i daginstitusjonen
Sjanger
Faglitteratur

Forfatter
Illustratør