Skolen skal ha plass til alle, men barn og unge med Asperger syndrom opplever sjelden skolen som en inkluderende arena. De faller lett utenfor sosialt og passer ikke helt inn i det mønsteret som skoletradisjonene har skapt.
Boka viser hvordan disse elevene kan bli møtt og hjulpet i skolen slik at skolen kan gi dem positive erfaringer og rom for optimal utvikling. Den gir også ideer til praktisk tilrettelegging og undervisning. Boka er også tenkt som et bidrag til å utvikle et godt samarbeid mellom lærere og foreldre til barn og unge med Asperger syndrom.
Roar Engh er førstelektor i pedagogikk ved Høyskolen i Vestfold. Sitt yrkesliv har han delt mellom lærerutdanning og grunnskolen. Han har mange års erfaring som lærer og spesialpedagog, blant annet flere år som lærer i barnepsykiatrien. På Høyskolen i Vestfold har han i mange år hatt ansvar for det spesialpedagogiske studiet.
E-boka tilsvarer 1. trykte utgave 2010.
Les mer
1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2010
Produktdetaljer
Publisert
2019-08-06
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Cappelen Damm Akademisk
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
E-bok
Antall sider
135
Forfatter