Forskningskommunikasjon handler om å gjøre forskning og fagkunnskap tilgjengelig, relevant og interessant for utvalgte målgrupper. Den enkelte forskers engasjement og ønske om å kommunisere sin forskning er viktig for å oppnå dette. Men først og fremst er forskningskommunikasjon et håndverk som må læres og prøves ut i praksis. Dette er den første håndboken i forskningskommunikasjon skrevet for norske forhold. Boken legger vekt på å gi konkrete råd og tips, og omhandler blant annet: * Mål og målgrupper for forskningskommunikasjon * Strategier for å komme på trykk med kronikker og debattinnlegg * Kunsten å holde foredrag * Kunsten å lage vellykkete forskningsarrangementer * Tips for å lykkes på den internasjonale arenaen * Overordnede strategier for effektiv formidling * Evaluering av egen forskningskommunikasjon * Hvordan man kommuniserer fagkunnskap i sosiale medier. Boken henvender seg til forskere og masterstudenter, i tillegg til kommunikasjonsarbeidere ved universiteter, høgskoler, forskningsinstitutter og kunnskapsbedrifter.
Les mer
1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2013
«Dette er ei håndbok av beste slag, i forståelig språkdrakt og med komplette lister over norske debatt- og kronikkspalter. Den gir et godt innblikk i strategier for formidling og jeg sitter igjen med en rekke gode råd og praktiske grep og tips. [...] Boka har et bredere nedslagsfelt enn tittelen indikerer. Jeg vil anbefale den på det sterkeste til alle som arbeider i grenselandet mellom undervisning, fag- og forskningskommunikasjon.»
Les mer

Produktdetaljer

Publisert
2015-05-15
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Cappelen Damm Akademisk
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
E-bok

Forfatter