«Den har som formål å vise hvordan man kan utforske et helt praksisfelt, og hvordan teori og analyser kan være til hjelp i det praktiske arbeide. Det er vågalt, det er krevende, spennende og flott gjort. [...] Samlet sett er dette blitt en imponerende bok.»

- Per Arneberg, Første steg, 4/2010

«Alle kapitlene avsluttes med en oppsummering og spørsmål til refleksjon. Dette er et godt verktøy for videre arbeid, enten leseren arbeider i barnehage, er student eller er tilknyttet en utdanningsinstitusjon. For noen er det en utfordring å nyttiggjøre seg teori i det praktiske barnehagearbeidet og denne boken knytter teori og praksis sammen på en forståelig måte.»

- Hege K. Løberg, Pedagogisk bokorm 1/2011

Med denne boka ønsker forfatterne å inspirere til å utforske praksis i lys av teori. Boka presenterer episoder fra barnehagepraksis som analyseres ut fra teori om lek, samspill og læring. Selv utfordres du til å koble det du har lest til egen praksis. Boka drøfter videre hvordan vi kan forstå barnehagens rolle i dagens kunnskapssamfunn og dagens utdanningskontekst. Det presenteres teorier om ledelse og organisasjonslæring som kan bidra til å belyse dimensjoner ved læringsprosesser i personalet. Selv om boka primært er skrevet med tanke på kompetanseutvikling for ansatte i barnehager, vil den med sin praksisnære og teoretiske fremstilling også være relevant for studenter og ansatte i utdanning og etterutdanning.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788202322250
Publisert
2010-08-03
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Cappelen Damm Akademisk
Vekt
408 gr
Høyde
240 mm
Bredde
172 mm
Dybde
10 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
191
Sjanger
Faglitteratur

Illustratør