Hvordan kan man som lærer på en god måte støtte og stimulere elevene i den første leseopplæringen? Hvordan er det mulig å hjelpe det enkelte barnet og samtidig hele elevgruppen? Utgangspunktet er at en god start på leseutviklingen er en viktig forutsetning for at barna skal bli dyktige lesere. Boka inneholder gode redskaper for læreren til å kartlegge hvert enkelt barns leseutvikling gjennom de første tre-fire skoleårene, hvor det viktigste grunnlaget legges. Forfatterne gir en grundig og konkret veiledning i leseutviklingens ulike dimensjoner og presenterer forslag til øvelser. Boka inneholder også et kartleggingsskjema som kan benyttes til hver enkelt elev slik at en regelmessig kan registrere hvor langt eleven har kommet i leseutviklingen. Slik skaper læreren en leseprofil for hver enkelt elev som kan brukes for å planlegge den videre leseundervisningen og gjøre alle barn i elevgruppen til dyktige lesere.
Les mer
Boken handler om stadier i skolebarns leseutvikling, og hvordan man som pedagog kan støtte og stimulere enkelteleven så vel som elevgruppen i den første leseopplæringen. Forfatterne presenterer praktiske redskaper for kartlegging av elevens utvikling gjennom de 3-4 første skoleårene, og kommer med forslag til øvelser. Har litteraturliste.
Les mer
Katalogisert etter omslaget. Forord av Jørgen Frost
"En god og overskuelig håndbog [...] Det er den mest indbydende fagbog, jeg længe er blevet præsenteret for. Et handy format, der nok er dikteret at, at skemaet fylder to sider på tværs, en charmerende forside, mange smukke fotografier af børn, illustationer med små teksteksempler, et læsevenligt layout, ja alt dette gør det til ren lyst at læse om et emne, som ikke er helt nyt i Danmark."
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788202274153
Publisert
2008-07-14
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Cappelen Damm Akademisk
Vekt
213 gr
Høyde
226 mm
Bredde
210 mm
Dybde
6 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
80