Atferdsproblemer er ofte et sentralt tema når skole og undervisning står på dagsorden og forfatterne av denne boken drøfter ulike forståelser av atferdsproblemer. Atferdsproblemer er ofte et sentralt tema når skole og undervisning står på dagsordenen. En av pedagogikkens oppgaver er å gi grunnlag for å beskrive, reflektere over, vurdere og stimulere barn og unges atferd. I denne boken presenterer og drøfter forfatterne ulike forståelser av atferdsproblemer. De knytter an til samfunnsrettet pedagogikk og et sosialiseringsteoretisk perspektiv. Forfatterne understreker at pedagogisk analyse og profesjonalitet krever individualpsykologisk, sosialpsykologisk, sosiologisk, samfunnshistorisk og didaktisk innsikt. Boken henvender seg til studenter i pedagogikk og til alle som er opptatt av kvalitet i barn og unges oppvekstmiljø.
Les mer
Boken er tilrettelagt for studenter i pedagogikk og de som arbeider med barn og unges oppvekstmiljø. Forfatterne diskuterer ulike syn på atferdsproblemer. De hevder at for å kunne ha en pedagogisk analyse og profesjonelt forhold til dette temaet må man ha kompetanse innen individualpsykologi, sosialpsykologi, sosiologi, samfunnshistorikk og didaktikk. Ulike modeller er brukt for å forklare nærmere rundt dette emnet.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788202217945
Publisert
2002
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Cappelen Damm Akademisk
Vekt
502 gr
Høyde
240 mm
Bredde
170 mm
Dybde
15 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
261