Denne boken handler om hvordan personalteamet i barnehagen på mange ulike måter kan støtte barn i å starte, verne og videreutvikle lek. Forskning og teori om lek kobles til barnehagehverdagen, og understreker hvordan barns ønsker om selvstendig lek kan ledes og tilrettelegges med fokus på barnehagelærernes faglighet og evne til improvisasjon. Pedagogens profesjonsforståelse blir utfordret. Sannhetsregimer om den voksnes rolle i leken løftes frem, og leken prioriteres også utenfor selve lekearenaen. Tid, materialbruk og personalledelse av lek er derfor viktig.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788244622769
Publisert
2015-08-07
Utgave
2. utgave
Utgiver
Vendor
Kommuneforlaget
Vekt
465 gr
Høyde
240 mm
Bredde
172 mm
Dybde
13 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
214

Forfatter