Denne boken drøfter flere områder der det er faglig uenighet om valg av retning for barnehagefeltet. Barnehagens helhetlige syn på læring kommer ofte i konflikt med en tenkning der den faglige innlæringen blir fremhevet. Dette opprører mange pedagoger. I kjølvannet av dette kommer jakten på det "normale" barnet. Vi har programmer for alt fra atferd til språkstimulering. Bidrar de til at vi leter etter utilstrekkelighet hos barna, i stedet for å se om og hvordan barnas atferd påvirkes av miljøet og personalet? Og hva gjør det med profesjonen hvis alle skal passe inn i samme A4-format? Forfatternes ønske med boken er mer refleksjon hos de ulike partene i feltet.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788244622691
Publisert
2015-06-15
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Kommuneforlaget
Vekt
270 gr
Høyde
210 mm
Bredde
148 mm
Dybde
12 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
136

Redaktør
Illustratør